ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Μέσα Κοινοβουλευτικού Ελέγχου

Tα μέσα κoινoβoυλευτικoύ ελέγχoυ, εκτός από την πρόταση δυσπιστίας, πoυ ρυθμίζεται από τo άρθρo 142, είναι: α) oι αναφoρές β) oι ερωτήσεις γ) oι επίκαιρες ερωτήσεις δ) oι αιτήσεις κατάθεσης εγγράφων ε) oι επερωτήσεις, στ) oι επίκαιρες επερωτήσεις και ζ) η σύσταση εξεταστικών επιτροπών.

Για αναζήτηση συγκεκριμένων ερωτήσεων, επερωτήσεων, αναφορών κ.λ.π, πατήστε εδώ:


Α) Αναφορές
(άρθρο 125 του ΚτΒ)

Καθένας ή πολλοί μαζί μπορούν να απευθύνουν εγγράφως και επωνύμως παράπονα ή αιτήματα στη Βουλή των Ελλήνων. Οι Βουλευτές μπορούν, εάν το επιθυμούν, να υιοθετήσουν τις αναφορές αυτές. Ο Υπουργός είναι υποχρεωμένος, εντός είκοσι πέντε ημερών, να απαντήσει στην αναφορά.


Β) Ερωτήσεις
(άρθρα 126-128Β του ΚτΒ)

Οι Βουλευτές μπορούν να απευθύνουν εγγράφως στους Υπουργούς ερωτήσεις για οποιαδήποτε δημόσια υπόθεση, οι οποίες σκοπούν στην ενημέρωση της Βουλής σχετικά με την υπόθεση αυτή. Οι Υπουργοί οφείλουν να απαντούν εγγράφως στους ερωτώντες Βουλευτές εντός είκοσι πέντε ημερών. Σε κάθε περίπτωση, στην αρχή μιας συνεδρίασης κάθε εβδομάδα εγγράφονται στην ημερήσια διάταξη της Βουλής και συζητούνται αναφορές και ερωτήσεις.


Γ) Επίκαιρες ερωτήσεις
(άρθρα 129-132Α του ΚτΒ)

Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας, κάθε Βουλευτής έχει δικαίωμα να υποβάλλει επίκαιρη ερώτηση που απευθύνεται στον Πρωθυπουργό ή τους Υπουργούς, οι οποίοι απαντούν προφορικά. Μία φορά τουλάχιστον την εβδομάδα, ο Πρωθυπουργός απαντά ο ίδιος σε δύο τουλάχιστον επίκαιρες ερωτήσεις που αυτός επιλέγει. Επίκαιρες ερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων σε τρεις συνεδριάσεις κάθε εβδομάδα, αλλά και στο Τμήμα διακοπής των εργασιών.


Δ) Αιτήσεις Κατάθεσης Εγγράφων
(άρθρο 133 του ΚτΒ)

Οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να ζητούν εγγράφως από τους Υπουργούς την κατάθεση εγγράφων σχετικών με κάποια δημόσια υπόθεση. Ο Υπουργός οφείλει να καταθέσει εντός μηνός τα ζητούμενα έγγραφα. Πάντως δεν μπορούν να κατατεθούν έγγραφα που αφορούν διπλωματικό ή στρατιωτικό ή σχετικό με την ασφάλεια του Κράτους μυστικό.


Ε) Επερωτήσεις
(άρθρα 134-137 του ΚτΒ)

Οι επερωτήσεις αποσκοπούν στον έλεγχο της Κυβέρνησης για πράξεις ή παραλείψεις της. Οι Βουλευτές που έχουν καταθέσει ερωτήσεις ή αίτηση κατάθεσης εγγράφων μπορούν να τις μετατρέψουν σε επερωτήσεις εάν κρίνουν ότι η απάντηση του Υπουργού δεν είναι επαρκής. Οι επερωτήσεις συζητούνται στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων. Εάν υπάρχουν περισσότερες επερωτήσεις για το ίδιο θέμα, η Βουλή μπορεί να αποφασίσει την ταυτόχρονη συζήτησή τους, ή ακόμη και τη γενίκευση της συζήτησης.


ΣΤ) Επίκαιρες επερωτήσεις
(άρθρο 138 του ΚτΒ)

Για θέματα της άμεσης επικαιρότητας οι Βουλευτές έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν επίκαιρες επερωτήσεις. Οι επίκαιρες επερωτήσεις συζητούνται κάθε Δευτέρα στην Ολομέλεια αλλά και σε ορισμένες συνεδριάσεις του Τμήματος διακοπής των εργασιών. Κατά γενικό κανόνα, οι διαδικασίες που προβλέπει ο Κανονισμός για τις επερωτήσεις εφαρμόζονται και στις επίκαιρες επερωτήσεις.


Κοινοβουλευτικός Ελέγχος - Αναζήτηση

 

 


Βρέθηκαν 216968 αποτελέσματα, σελ. 3612 από 21697
Αρ. Πρωτ Ταξινομήστε βάσει Ημερομηνία φθήνουσας  Ταξινομήστε βάσει Τύπος Ταξινομήστε βάσει Θέμα Απάντηση
497 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή τους διαμαρτύρονται για την καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων και την έλλειψη ασφαλιστικών δικλίδων για όσες επιχειρήσεις συμμετέχουν στο πρόγραμμα «ΣΥΝ_ΕΡΓΑΣΙΑ» χωρίς να καταβάλλουν τη μισθοδοσία στους εργαζόμενους που συμμετέχουν σε αυτό, και αιτούνται απαντήσεων.
498 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή του ζητεί να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα του αγροτικού τιμολογίου της ΔΕΗ για τους αγρότες της Ερμιονίδας, και αιτείται απάντησης.
499 19/11/2021 Αναφορές επισημαίνει ότι υπάρχει άμεση ανάγκη για τοποθέτηση στο σχολείο εκπαιδευτικών ειδικοτήτων διότι δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός ειδικότητας μέχρι σήμερα με αποτέλεσμα να μην καλύπτεται ούτε καν η πρωινή βάρδια αφού το σχολείο λειτουργεί με μειωμένο ωράριο (3 ημέρες ωρολόγιο πρόγραμμα έως τις 12.25 και 2 ημέρες έως 13.15) και δεν λειτουργεί το ολοήμερο τμήμα παρόλο που έχουν ήδη γίνει εγγραφές από τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, και αιτείται απάντησης.
500 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή της τονίζει την επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστεί η καθίζηση στο 1 ο Δημοτικό Σχολείο Σκάλας Ωρωπού και Νέων Παλατίων,και αιτείται απαντήσεων.
501 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή της ζητεί την άμεση ηλεκτροδότηση των εξωτερικών χώρων σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και την θέσπιση όλων των απαραίτητων νομοθετικών ρυθμίσεων, και αιτείται απαντήσεων.
502 19/11/2021 Αναφορές υπογραμμίζει τα προβλήματα στην υγειονομική διαχείριση των σχολικών μονάδων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και επισημαίνει ότι το κόστος των διαγνωστικών ελέγχων έχει μετατοπιστεί στις οικογένειες, δεν έχει προχωρήσει καμία διαδικασία μείωσης του συνωστισμού στις σχολικές αίθουσες, ενώ την ίδια στιγμή απαιτούνται άμεσα νέες προσλήψεις σχολικών καθαριστριών, ώστε να καταστεί εφικτή η σχολαστική απολύμανση των σχολικών αιθουσών, και αιτείται απάντησης.
503 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή της αναδεικνύει τα προβλήματα στις φορολογικές υπηρεσίες και προτείνει τρόπους για την ομαλή λειτουργία τους, και αιτείται απάντησης.
505 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή της καταθέτει το ψήφισμα της Κοινότητας για την ακύρωση της εγκατάστασης αιολικού πάρκου με βάση την απόφαση 618/2021 της Ρ.Α.Ε., και αιτείται απάντησης.
504 19/11/2021 Αναφορές με επιστολή της σχετική με την λειτουργία του σχολικού συγκροτήματος Γυμνασίου και Λυκείου Καστελλίου στις λυόμενες αίθουσες διδασκαλίας _ οικίσκους καταθέτει μια σειρά αιτημάτων, και αιτείται απαντήσεων.
506 19/11/2021 Αναφορές θέτει το ερώτημα σχετικά με τις άδικες στρεβλώσεις που δημιουργούνται από την ύπαρξη πολλαπλών καθεστώτων προϋποθέσεων συνταξιοδότησης, με συνέπεια να δημιουργούνται συνταξιούχοι πολλαπλών ταχυτήτων, και αιτείται απαντήσεων.
Εγγραφές: 36111 - 36120 από 216968 - Σελίδες: | Πρώτη σελίδα | Προηγούμενη σελίδα | 3610 | 3611 | 3612 | 3613 | 3614 | Επόμενη σελίδα | Τελευταία σελίδα
 
Η Διαδικτυακή Πύλη της Βουλής των Ελλήνων χρησιμοποιεί cookies όπως ειδικότερα αναφέρεται εδώ